Η αρθρογραφία μας

Το σύγχρονο ξενοδοχείο και οι τουριστικοί οδηγοί στο Διαδίκτυο

Σε συνέχεια προηγούμενων δημοσιευμάτων για τις τεχνικές προβολής του ξενοδοχειακού προϊόντος, αλλά και με αφορμή τις διαρκείς αναζητήσεις των επιχειρηματιών του χώρου για αύξηση της κίνησης ιδιαίτερα στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε, επέλεξα αυτή τη φορά να ασχοληθώ με τους ηλεκτρονικούς τουριστικούς οδηγούς. Το σύνθημα «Στηρίζουμε Ελλάδα για τις διακοπές μας !» μπορεί να κυκλοφορεί σε διάφορες παραλλαγές, όμως σε κάθε περίπτωση επισημαίνει με σαφή τρόπο πως όλοι μας, επιχειρήσεις και καταναλωτές/πελάτες, οφείλουμε να στηρίξουμε την ελληνική τουριστική βιομηχανία σ‘αυτήν την κρίσιμη συγκυρία. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο που πρέπει όλοι να γνωρίσουμε και να αξιοποιήσουμε είναι οι ηλεκτρονικοί / διαδικτυακοί τουριστικοί οδηγοί.

Πρόκειται για τα γνωστά σε όλους μας τουριστικά portals, τα οποία συγκεντρώνουν και προσφέρουν στον ενδιαφερόμενο επισκέπτη όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται για να οργανώσει τις διακοπές του. Εκτός από την παρουσίαση ξενοδοχείων και λοιπών τουριστικών καταλυμάτων, παρέχουν επίσης τη δυνατότητα επικοινωνίας και κρατήσεων, καθώς και μια σειρά από άλλες υπηρεσίες, όπως car rentals, air tickets, ferry boat online booking, taxi online booking, κλπ.

Ο επιχειρηματίας ή ο manager της τουριστικής επιχείρησης οφείλει-στα πλαίσια της γενικότερης επικοινωνιακής πολιτικής που εφαρμόζει-να αντιληφθεί την πρόκληση της σωστής και αποτελεσματικής προβολής και να διαθέσει το λογικό (κατά τη γνώμη μου) χρηματικό ποσό για την καταχώρηση της επιχείρησης σ’ έναν τέτοιον οδηγό.

Τα οφέλη είναι πολλαπλά, κάτι που αποδεικνύεται περίτρανα και από τις στατιστικές σε μια εποχή συντριπτικής κυριαρχίας του Διαδικτύου, και η όποια δυσπιστία παρατηρείται είναι δυστυχώς προϊόν κοντόφθαλμης θεώρησης των πραγμάτων, που στερείται επιχειρηματικής οπτικής. Ας μου επιτραπεί εδώ να επικαλεστώ σχετικό δημοσίευμα της κ. Τατιάνας Ρόκου (http://www.traveldailynews.gr/new.asp?newID=47960&subcategory_id=42) στην TDN την Τετάρτη 21/7/2010, που, παρά την ευρύτερη θεματολογία του, επιβεβαιώνει πως «την επόμενη διετία σχεδόν το ήμισυ των Ευρωπαίων ταξιδιωτών θα «κλείνει» τις διακοπές του online. Η πλειοψηφία των online αγορών ταξιδιού γίνονται απευθείας από τον τελικό προμηθευτή. Οι κυριότεροι προορισμοί διακοπών στη νότια Ευρώπη και τη Μεσόγειο εξακολουθούν να εξαρτώνται από τους tour operators, αν και ορισμένες εταιρείες έχουν «αγκαλιάσει» την online τάση και υιοθετούν τους μηχανισμούς των πωλήσεων μέσω Internet, Social Media και κινητών τηλεφώνων, καθώς και άλλες στρατηγικές ηλεκτρονικού μάρκετινγκ και, ως εκ τούτου, έχουν δει τις πωλήσεις τους να αυξάνονται, τα κόστη διανομής τους να πέφτουν και την κερδοφορία τους να μεγαλώνει».

Ο επισκέπτης ενός τέτοιου portal είναι βέβαιο πως θα εξυπηρετηθεί στο έπακρο, καθώς πλέον έχει στη διάθεσή του όλα τα σύγχρονα εργαλεία που επιτρέπουν την άμεση και ταχεία πρόσβαση σε υπηρεσίες που αναντίρρητα χρειάζεται και δεν έχει το χρόνο να αναζητά μεμονωμένα. ΦΠ

Content retrieved from: https://traveldailynews.gr/columns/article/1900.